Kiitos Jyrki! Go Alex!

Ennen Kokoomuksen puheenjohtajakisan voittoaan Alexander Stubb sanoi:”Tässä kisassa on vain kaksi voittajaa, ne ovat Kokoomus ja Suomi”. Lausahdus enemmän kuin pitää paikkansa.

Viime viikonlopun puoluekokouksen jälkeen on hyvä jatkaa. Kokoomusporukka lienee yhtenäisempi kuin koskaan. Kokoomus lähtee Alexin luotsaamana, mutta kuitenkin tiiminä, kohti minihalllitusneuvotteluja, tulevia kymmentä hallituskuukautta ja eduskuntavaaleja – pystypäin ja pelkäämättä. Kokoomus on arvopuolue, emme aja kenenkään etuja emmekä ole olemassa jotakin toista puoluetta vastaan. Uskon, että sanomamme saa meihin liittymään aina vain uusia innostuneita kokoomuslaisia sekä vaaleissa liikkuvia äänestäjiä.

Kymmenen vuotta puolueen ruorissa olleen Jyrki Kataisen jäähyväispuhe oli sanoinkuvaamattoman upea. Tunnelma kokoussalissa oli käsin kosketeltavan liikuttunut. Arvostus, kunnioitus ja kiitollisuus, jotka kokoomusperheestä säteilivät kohti väistyvää puheenjohtajaa, eivät varmasti jääneet edes ulkopuoliselta huomaamatta. Kiitos Jyrki!

Haasteet odottavat. Suomella menee nyt ”ok”, mutta jollei rakenteellisia uudistuksia tehdä, suunta lähtee alas. Marinalla asiat eivät parane. Kokoomuksessa meillä on kuitenkin uskoa tulevaisuuteen ja katsomme sitä kohti positiivisesti. Vapaus, vastuu ja oikeudenmukaisuus kantavat. Toistamiseen Alexia lainatakseni:” Kokoomus menee vain yhteen suuntaan ja se suunta on eteenpäin”.

K-S Kokoomusnuoret puheenjohtaja Tiina Myyry