Piirihallituksen jäsenen blogiteksti – Valintoja

VALINTOJA
18 vuotta ei varmastikaan ole ikä, johon mennessä elämää voi sanoa nähneensä paljon tai jossa viisauksia olisi kertynyt muille jaettavaksi asti. Jotain on kuitenkin tullut tehtyä ja tiettyjä asioita pantua merkille. Yksi minulle tärkeimmistä asioista on, että jokaiselle ihmisellä on oikeus olla omanlaisensa ja tehdä mieleisiään asioita. Mielestäni meitä ei voi panna samaan muottiin, ja erilaiset lähtökohdat on aina otettava huomioon.

Jahkailun, mietinnän ja pienen epävarmuudenkin jälkeen lähdin noin 3 vuotta sitten mukaan yhteiskunnalliseen vaikuttamiseen. Vapaaehtoinen näpräys poliittisesti sitoutumattomissa toimielimissä ja järjestöissä tempaisi mukaansa, opetti ja toi paljon hyvinkin tärkeitä ystäviä elämääni. Ja onhan kokouksissa istuminen vaihtelua koripallolle, jota olen pelannut 9-vuotiaasta asti. Kuitenkin vuoden 2012 aikana puoluepolitiikka alkoi kiinnostaa yhä enemmän, ja halusin etsiytyä mahdollisimman samoin ajattelevien luo. Tärkeintä minulle on, kuten jo totesin, ihmisten erilaisuuden hyväksyminen ja tukeminen, vapaus löytää oma juttu ja kantaa itse vastuuta elämästä sekä tietysti välittää muista ja olla heikompien tukena. Kokoomusnuoriin mahtuu ihmisiä, joiden näkemykset joistakin asioista eroavat, mutta taustalla olevat arvot ovat mielestäni se tärkein asia.

Niimpä minä, Tiina Myyry, 18-vuotias lukiolainen, lähdin syksyllä 2012 mukaan Kokoomusnuorten toimintaan, eikä ole kyllä kaduttanut. Olen pirteä ja eläinrakas, hieman ujo kahden kissan palvelija Muuramesta.

Nyt se järisyttävä loppuoivallus tähänkin blogitekstiin. Enpä kyllä keksi, supernaiseksi Kokoomusnuoret ei ole tätä taablaajaa vielä tehnyt eikä tarviikaan tehä, ihmisiähän me ollaan. Edes sitä elämänviisautta ei mulla tähän ole jakaa. Mutta ei hättää, se on Hänmän =)