Puheenjohtaja -” Jännän äärellä”

JÄNNÄN ÄÄRELLÄ- VUOSI 2014 EUROVAALEINEEN

Vuosi 2014 on vaalivuosi ja mitäpä sitä kiertelemään: politiikassa vaalit ovat ne merkittävä paikka, jossa on onnistuttava. Ehdokkaan vaalityötä tekemällä myös talkoolainen saa itselleen paljon. Uudet kontaktit, tuttavuudet, tieto ja uudet ystävätkin voivat olla kultaakin kalliimpia.

Eurovaaleissa Suomessa äänestysprosentti on ollut harmistuttavan alhainen. Tähän lienee monia syitä, ehkä EU koetaan kaukaisena ja Suomen vaikutusvalta EU:ssa pienenä. Mielestäni tämä on sikäli hassua; jos kerran koetaan, ettei voida vaikuttaa, eikö silloin juuri pitäisi tehdä se pienin ja helpoin asia: käydä äänestämässä. Jokaisella äänellä on merkitystä. Voivottelu, valittaminen eikä varsikaan yrittämättä jättäminen sovi kokoomuslaisena ainakaan minulle.

EU:n ongelmat, niitä riittää. Ongelmien osoittaminen ja löytäminen on toki edellytys ongelmien ratkaisulle(ongelmia ei kyllä tähän mennessä ole tarvinnut etsiä), mutta sitten itse ratkaisujen keksiminen ja tarjoaminen tuntuu tietyiltä puolueilta helposti unohtuvan. Kokoomus on EU- myönteinen puolue; kaikkea ei tietenkään tule hyväksyä, mutta jatkuva ”ei”:n hokeminen ei ole johtanut tuloksiin eikä johda niihin jatkossakaan.

Tiina Myyry, puheenjohtaja, K-S Kokoomusnuoret